T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ÜNYE - Ünye Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

May

Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde becerilerin gelişimi; zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki boyutları içeren bütüncül bir yapıda ele alınmaktadır.

Bu yapı kapsamında, karmaşık ve soyut fikirleri eyleme dönüştürme sürecinde ortaya çıkan kavramsal beceriler ile bu becerilerin alana özgü bilgi ve becerileri içeren yapılarını temsil eden alan becerileri ilgili derse ait alan bilgisi ve bu alana ait bilgi kümelerini temsil eden içerik çerçevesi ile bütünleşerek öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktılarını oluşturmaktadır. Öğrencilerin öğrenme çıktılarına ulaşma düzeyini belirlemek için ise öğrenme kanıtları (ölçme değerlendirme) kullanılmaktadır. Modelde ayrıca, öğrencilerin becerilerini geliştirmek ve eyleme geçirmek için temel bir bileşen olarak yer alan eğilimler ile öğretim sürecinin dinamik bir yapıda ilerlemesine ve eğitimin örtük hedeflerini özetlemesine yardımcı olan ve Erdem-Değer-Eylem Modeli, farklı Sistem Okuryazarlığı bağlamında farklı okuryazarlık becerileri ve Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerinden oluşan Programlar Arası Bileşenlere de yer verilmiştir. Öğrenme çıktıları hayata geçirildiği ve öğrenme kanıtlarının kullanıldığı öğrenme yaşantıları, eğilimler ve programlar arası bileşenlerle desteklenerek öğrencilere zengin bir öğrenme ortamı sağlamaktadır. Öğrencilerin ünite ya da tema ile ilgili ihtiyaç duyacağı ön öğrenmeleri gösteren temel kabuller; öğrencilerin hangi bilgi ve becerilere sahip olduklarının yanı sıra öğrenme sürecinde ilgi ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla yapılan ön değerlendirme; öğrencilerin mevcut bilgi ve becerileri ile edinecekleri bilgi ve beceriler arasında bağlantı oluşturma sürecini ifade eden köprü kurma; modelin temel öğrenme yaklaşımları ile uyumlu şekilde, öğrenci merkezli bir anlayış çerçevesinde yapılandırılan öğretme-öğrenme uygulamaları ve her öğrencinin yetenek, ilgi ve öğrenme profilini göz önünde bulundurarak kapsayıcı bir eğitim ortamı sunan farklılaştırma uygulamaları, öğretme öğrenme yaşantılarının bileşenlerini oluşturmaktadır. Öğretmen yansıtmaları aracılığıyla ise öğretmenlerin hem kendilerinin hem de öğretim programlarının güçlü ve iyileştirilmesi gereken yönlerini değerlendirmeleri beklenmektedir. Buna bağlı olarak öğretmenler öğretim sürecini iyileştirebilmekte ve öğrencilere daha iyi öğrenme deneyimleri sunabilmektedirler.

May

 Okulumuzdan bir süre önce emekli olan veya ayrılıp bir başka okula nakil giden öğretmenlerimizle bir program tertip ederek hasret giderdik. Öğretmen arkadaşlar adına konuşma yapan Emekli Meslek Dersleri Öğretmenimiz Zübeyir HATİPOĞLU “Ünye Anadolu İmam Hatip Lisesinde Dostluk, kardeşlik bağı içerisinde 34 yıllık bir öğretmenlik hayatını tamamladığını, bu süreç içerisinde arkadaşlarımı kırmamaya, üzmemeye özen gösterdim, arkadaşlarımdan da karşı bir davranış görmedim diye ifade ederek, bizler sadece öğrencilerimize daha verimli ve nasıl faydalı olabiliriz bunu düşündük ve düşünceyle vazifemizi tamamladık, inanıyorum ki arkadaşlarımda bu düşüncede idi “ dedi. Program öğretmenlerimize plaket takdimi ile son buldu. Emekli olan ve nakil giden öğretmen arkadaşlarımıza Rabbimizden sağlık, sıhhat, huzur ve mutluluk temenni ederiz.

Mrt

ORTAOKULLARDA AKIL VE ZEKÂ OYUNLARI YARIŞMASINDA DERECE YAPTIK

    Türkiye Akıl ve Zekâ Oyunları kapsamında ilçemizde Ortaokullar arası yapılan turnuvada 5. Sınıf öğrencimizden Zeynep ELİK Reversi oyunda ilçe 3. Müberra VARİLCİ Küre oyunda ilçe 4. sü oldu. Türkiye Zekâ Oyunları Federasyonun yapmış olduğu ilçe geneli 5 farklı alan dalında turnuvaya katılan Okul ve Zekâ Oyunları Takımımız 2 madalya ile döndü.